Alpesi nyaralás Salzburg régióban!

Fedezze fel kedvező áron Salzburg tartomány látnivalóit.
5 nap/445 éj félpanzióval 399 €/fő-től!

Magasan a legjobb: aktív napok Hochkaron

Alpesi nyaralás Budapesttől csak 4 óra utazásra, 40+ belépővel az árban!
5 nap/4 éj 298 €/fő-től

Kalandnyaralás tavak és hegyek között

Kedvezménykártyával Karintiában
Kerékpárút, bob, szurdok, strand, Nassfeld, Pressegger See, Weissensee

Elérhetőség

06 1 301 0723

info@travelteam.hu

Eng.szám: U-001064

További információk...

Ajánlatkérés

Név*
Telefonszám*
E-mail*
Úti cél*
Érkezés*
Elutazás*
Utazók száma*
Szállástípus, Árkategória
Egyéb kérés
 
Ajánlatot kérek

Budapest története és kialakulása

Budapest története és kialakulása

A világ egyik legszebb fekvésű városa nem véletlenszerűen alakult ki. A Duna, amely átszeli, különösen a Gellért hegynél, kiváló átkelési lehetőséget nyújt és a terület a hegyek révén védekezésre és letelepedésre igen alkalmas volt. Valaha, Kr. előtt a IV. és III. században a magas kultúrájú eraviszkusz törzsek éltek a Gellért hegynél, megmunkálták a vasat, díszítették agyagedényeiket, sőt pénzt is vertek. A Római birodalom a mai Óbuda területén építette ki városát, Aquincumot, állomásoztatta légióját és védte hatalmas erődvonalát, a limest, végig a Duna mentén.

A honfoglaló magyarok szintén fontos stratégiai területnek látták, amelyen központokat tartottak fenn. Érdekes módon akkor a folyó mindkét partján a települést Pestnek nevezték, egyes kutatók szerint a szláv eredetű szó, amely kemencét jelent, valójában a mai Gellért hegy alatti hőforrásokra utal. Az 1232-es királyi oklevélben így szerepel. A Buda név csak a tatárjárás után terjedt el, amikor IV. Béla utasítására szerte az országban várakat építettek, a király jó példával előjárva, az egykori pesti Újhegyen, amelyet ettől kezdve Várhegynek hívnak, építette fel királyi várát. Ő adta az első kiváltságokat is aranypecsétes levélben, 1244-ben az itteni telepeseknek, a mezőgazdaság, és a kereskedelem felvirágoztatására. A középkorban Zsigmond uralkodása alatt vált Buda állandó királyi székhellyé. A folyamatosan bővülő palotát Mátyás fejezte be. A Dunán inneni Pest is meggazdagodott, kereskedelmi központtá vált. Mátyás király egyenrangúvá tette Budával. A Margitsziget sem volt lakatlan, a korabeli források szerint a kolostorokon kívül a keresztes lovagoknak is volt itt vára.

A török uralom alól 1686. szeptember 2-án szabadult fel Buda, és ez megnyitotta a fejlődés útját. Bővült az országos vásártartási joguk, és megindult a szellemi fejlődés is. 1724-től Budán már nyomda működött. 1777-ben Mária Terézia királynő az ország egyetlen tudományegyetemét Nagyszombatból Budára helyezte, így tudós tanárok és felsőfokú tanulmányokat folytató ifjak kerültek ide. Budáról II. József Pestre költöztette át az egyetemet. A befogadó közönség megléte lehetővé tette, hogy az addigi német helyett kialakuljon a magyar nyelvű irodalom, később a pesti magyar színház. A Magyar Tudományos Akadémia, a Kisfaludy Társaság, a Nemzeti Színház szerepe kiemelkedően fontos volt a polgárosodó városban. Újságok jelentek meg, köztük Kossuth Lajos Pesti Hírlapja.

Azután elkövetkezett az a pillanat, amikor a Pest és Buda természetes elválasztóján, a Dunán megépült az első állandó átkelő, a Lánchíd. Ennek hatásaként kezdődött meg a két város, valamint Óbuda egyesítése. Az 1872. évi XXXVI. törvénycikk Budát, Pestet és Óbudát egyesítette és az egyesített főváros hatósági szervezetét a többi várostól eltérően szabályozta. Az így megszületett Budapest a létrehozott Fővárosi Közmunkák Tanácsának köszönheti a ma is megcsodálható városkép kialakítását. Létrejött az Andrássy út, megépültek a körutak, megindult a világvárosi fejlődés. Még nagyobb lendületet adott a Millennium ünnepségsorozata, megépült a kontinens első kéregvasútja, a kisföldalatti, az utcákat kikövezték, kialakult a közvilágítás, elkészült a ma is üzemelő káposztásmegyeri vízmű, a csatornázás. A lóvasút helyét elfoglalta a villamos.

A város az 1867-es kiegyezés után kezdett iparosodni. Ide települt a mezőgazdasági ipar, a malomipar, az élelmiszeripar, növekedett a gépipar. Itt futnak össze a vasútvonalak és az országutak. Az I. világháborúban a város anyagi pusztítást nem szenvedett. Rövid megtorpanás után a fejlődés folytatódott. Az addigi tíz kerülethez újabb négyet kapcsoltak. A II. világháború viszont óriási károkat okozott, mind az épített örökség pusztulásában - az összes Duna hidat felrobbantották a visszavonuló német csapatok – mind emberi veszteségben. Négy év alatt sikerült az újjáépítés. Azután 1950-ben hét megyei várost és 16 nagyközséget csatoltak a fővároshoz, így 22 kerülete lett. (A közelmúltban két kerület szétválásával a fővárost közigazgatásilag 23 kerület alkotja) 1956.-ban a harcok során több épületben és a közlekedésben is jelentős károk keletkeztek. A kijavításuk megtörtént, a hatvanas években megkezdődött a házgyári lakónegyedek építése, a következő évtizedekben pedig megindult a második, majd harmadik metróvonal kialakítása és üzembe állítása. A rendszerváltás óta felépült a Lágymányosi híd, az új Nemzeti Színház, a Művészetek Palotája, szerepel a tervek között a negyedik metróvonal, folyik a főváros folyamatos rekonstrukciója, a lehetőségek mértékében.

Magyarország fővárosa 1873-ban három város, Pest, Buda és Óbuda egyesítésével alakult Budapestté, majd fejlődött világvárossá. Már az emberi történelem legrégebbi ideje óta lakott. A Duna szeli át, kiterjedt síkság és dombos táj közepén. A természetes közlekedési útvonalak iránya is erre mutat.

Rólunk írták

Kedves Travelteam! Szeretnénk megköszönni, a közreműködésüket, és a lelkiismeretes segítségüket. Először picit szkeptikusak voltunk az online foglalással kapcsolatosan, hiszen nem volt még benne részünk, de minden rendben zajlott. ...Biztosak lehe...

Kedves Orsolya! Szerencsésen megérkeztünk az ausztriai kirándulásról, amely csodálatosan sikerült. Köszönjük a segítséget a szálláshely megkeresésében.

 

Kedves Dorottya! Köszönjük a segítséget, minden nagyszerű volt.

Kedves Renáta! Nagyon köszönöm a sok segítséget, messze a legjobb kiszolgálást kaptam az összes többi irodával összehasonlítva.

Miért épp a Travelteam?

  • velünk foglalását gyorsan és egyszerűen intézheti
  • honlapunkon megbízható és részletes információkat talál
  • felkészült kollégáink minden kérdésére választ adnak
  • segítünk megtalálni az Önnek megfelelő utazást
  • garantáltan azt kapja, amit ígérünk
  • munkánkért felelősséget vállalunk
  • áraink átláthatóak és kedvezőek
  • ha segítség kell, non-stop elérhet minket utazása alatt is
  • bejegyzett utazási irodaként, szabályszerűen működünk

Foglalás előtt hasznos:

Utazás előtt hasznos:

Társoldalaink:


Travelteam ajánlatok számokban: 6 ország, 350 tengerparti nyaralás, 850 hegyvidéki/tóparti nyaralás, 826 síút, 85 körutazás. 698 szállás Ausztria, 119 szállás Franciaország, 150 szállás Horvátország, 269 szállás Olaszország, 16 szállás Szlovákia, 32 szállás Szlovénia legnépszerűbb üdülőhelyein.

2009 - 2025 CIT Group
Travelteam